websikehealthcheck

Blog...

Miért nem segít egy tanulásról szóló könyv diákoknak?

Miért nem segít egy tanulásról szóló könyv diákoknak?

Fura egy kérdés. Majdnem annyira fura, mintha azt kérdezném, hogy a gyógyszer miért nem gyógyítja meg a beteget. Ennek számtalan oka lehet. Vegyük ezeket sorra:

– Az emberek 2-5 %-a rendelkezik azzal az alázattal, vagy intelligenciával, hogy bármely témával kapcsolatban lehet megtanulni való dolog, még akkor is ha én magam profi vagyok. Hiányzik az a nyitottság, hogy képes vagyok bármi információt befogadni, majd eldönteni róla, hogy az hasznos-e számomra és a hasznosat gyakorlatra váltani. A legtöbbünk elégedett azzal, hogy a témában vannak ismeretei, ezzel az információszerzési vágy lecsökken, emiatt az elménk nem tesz erőfeszítést a megjegyzésre, igyekezetet más eddigi információkkal való összekapcsolásra, mivel abban a hitben vagyunk, hogy ezt már tudjuk.
– Visszatérve a gyógyszer példájára, ha megveszi a gyógyszert és nem veszi be, vagy nem az előírt módon szedi, semmit nem ér, vagy talán még árt is. Így van ez a tanulási technikákkal is. Nem elég olvasni róla. Úgy kell elsajátítani, hogy álmunkból felébresztve is tudjuk és bár sok esetben erőfeszítést igényel az alkalmazás, de ez hozza meg a hatékony eredményt. A biciklizni tanuló gyerek is szenved míg megtanulja, de aztán gyorsabb lesz a futónál. Tehát megveheted a legjobb könyvet, elvégezheted a legdrágább tanfolyamot, ha nem csinálod a tanultakat csak pénzkidobás az egész, de ez rajtad múlik. A fegyelem a titka.
– Ahhoz, hogy valamit meg tudjunk tanulni akarnunk kell. Kell, hogy rendelkezzünk egy céllal, amiért azt a dolgot meg akarjuk tanulni. De mi lehet ez a cél? Hogy okosak legyünk, vagy felvegyenek az egyetemre? Ezek túl általános, megfoghatatlan és nem mérhető célok. Hogyan mérem azt, hogy elég okos, vagy intelligens vagyok? Célszerű olyan célt meghatározni, amiben rövid távon is kimutatható sikert lehet elérni. A siker javítja a tanuló önbecsülését és lelkesíti a további tanulásban. A legcélravezetőbb, ha a tanulás során úgy tűzzük ki a célt, hogy a tanulás eredményeként mi az a tevékenység, amit profi módon tudunk elvégezni. Sose hagyd, hogy a gyermek rosszkedvvel, vagy sikertelenségben fejezze be a tanulást!!!! Segíts Neki a megoldásban, vagy adj egyszerűbbet, amiben sikere lehet.
– Ha adott pillanatban a tárgy általános volta ( pl matematika) a cél konkrétan nem határozható meg, akkor a gyakorlás során találjunk ki szituációkat, mihez tudnám ezeket a számításokat felhasználni.

– Folytatjuk:

Gyurik László
Gyurik László vagyok, gyorsolvasás specialista, tréner. Középiskolásoknak segítek abban, hogy a tanulás számukra ne a kötelező küszködés legyen, hanem a boldogulás eszközeként alkalmazzák. Szeretném megmutatni, hogy a tanulás könnyű is lehet és általa a való életben való boldogulás élvezetes és sikeres legyen.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a süti nem hízlal és nem rontja a fogakat! Weboldalunk a látogató élményének javítását segítő "sütiket" használunk csupán, amely nem gyűjt személyes adatokat. Elfogadod a sütinket? Mesélj még róla...

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás